Salam sejahtera semua..


Seperti yg diketahui, banyak faedah dan kebaikan madu lebah kepada manusia, tak kira peringkat usia..untuk mengetahui lebih lanjut mengenai komposisi madu lebah, anda boleh rujuk kepada post yg lepas, "nutritional value of honey". Dan untuk mengetahui kebaikan madu lebah, anda boleh rujuk post yg bertajuk "kegunaan madu lebah tualang".

Akan tetapi, anda harus berwaspada dengan madu tiruan yg semakin berleluasa dijual. Jangan mudah tertipu dgn madu tiruan. Buruk akibatnya, kerana madu lebah tiruan boleh menyebabkan masalah organ dalaman seperti buah pinggang, hati dan jantung..

Bekalan madu lebah tualang asli ini adalah dari syarikat Syairtimur Enterprise, yg berpusat di SU1, NO 20, JLN ANGGERIK 1, 47000 SUNGAI BULUH, SELANGOR, Malaysia. Syarikat ini telah ditubuhkan pada 2005, oleh en. Zamri Zakaria, dan mempunyai beberapa cawangan di seluruh malaysia. Madu lebah tualang dari syarikat ini telah menjalani ujian makmal di Food Chemical Analysis Laboratory, MARDI Serdang pada 11 Feb 2008. Di atas, saya ada sertakan copy sijil ujian madu lebah tualang dari syarikat ini. (sila klik untuk zoom in).

Terdapat 5 jenis saiz botol madu yang dijual di sini mengikut berat (rujuk gambar sebelah). Harganya adalah seperti berikut;

150g = RM18
300g = RM35
500g = RM58
600g = RM68
1kg = RM110

untuk sebarang tempahan dan pembelian, anda boleh mengirim pesanan ke email saya, mazurinmahamood@gmail.com, atau pun anda boleh meninggalkan pesanan di blog ini (^_^)